Toimitusehdot

Voimassa 17.11.2020 alkaen

Yleistä verkkokaupasta

Proxel Oy (1057049-6) myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokaupassa tuotekortit sivulla ilmoitamme myös alv0% hinnan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tilaaminen ei edellytä kirjautumista. Kirjautumalla voit tarkastella myöhemmin tilauksia ja suosikki tuotteita. Jos olet jo tili- asiakkaamme, pyydä kirjautumistunnukset verkkokauppaan etusivun linkin kautta, sähköpostilla: info@proxel.fi tai soittamalla 0207 410 808.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkomaksut (kaikki kotimaiset pankit) ja korttimaksut (MasterCard ja Visa)

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj,

y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Mobilepay

Collector Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 45 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa oma.collector.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: Proxel Oy verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 3,80 € kuukaudessa. Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty Proxel Oy verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,5 %, luottokustannusten yhteismäärä 402 €, maksettava kokonaismäärä 1 402 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Collector Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_All_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Lasku/tili (yritysasiakkaat)

Tilin hakeminen vaatii aina erillisen tilihakemuksen, jonka yhteydessä tarkistamme yrityksen luottotiedot. Tili hakemuksen voit pyytää sähköpostilla info@proxel.fi tai ota yhteyttä puhelimitse p. 0207 410 808.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat

Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavan valintasivulla. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit). Kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Isot lähetykset toimitamme Postin rahtina. Toimitustapavaihtoehdot ovat: Posti ja Matkahuolto.

Lähetyskulut 

Lähetyskulut Suomessa määräytyvät valitun toimitustavan ja tuotteen rahtipainon tai tilavuuden mukaan verkkokaupassa kulloinkin voimassa olevien hintojen mukaisesti. Rahtikulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 päivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan ajankohtaista osiossa. 

Tuotteiden toimitusaika perustuu varastotilanteeseen. Tuotekohtaisen varastotilanteen näkee tuotesivulta, jos tuotetiedoissa ei ole ostoskoriin nappia, tuotetta ei ole varastossa. Voit tiedustella tuotteen saatavuutta sähköpostilla myynti@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Joissakin tapauksissa tilaamasi tuote voi olla loppunut varastostamme tai tuote on siirtynyt jälkitoimitukseen. Tämä voi johtua virheestä varastointisaldossamme. Tuotteen ollessa loppu, ilmoitamme siitä aina vastaanottajalle sähköpostitse.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen info@proxel.fi tai täyttää verkkosivuiltamme Lomakkeet osiosta löytyvä sähköinen peruutusilmoitus. Palautus tulee tehdä 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu kuljetusliikkeen kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.

Ilmoita aina ensin palautuksesta asiakaspalveluumme. Voit täyttää sähköisen palautusilmoituksen verkkosivumme lomakkeet osiossa tai ilmoittaa sähköpostilla myynti@proxel.fi sekä puhelimitse 0207 410 800. Palautukset voit tehdä veloituksetta asiakaspalautuksena Postin ja Matkahuollon kautta.

Asiakaspalautusohje Matkahuolto

Pakkaa tuotteet huolellisesti, liitä mukaan lähetyksen mukana toimitettu lähetyslista/kuitti. Merkitse paketin päälle asiakaspalautus koodi: 9545088. Toimita paketti Matkahuollon palvelupisteeseen.

Asiakaspalautusohje Posti

Pakkaa tuotteet huolellisesti, liitä mukaan lähetyksen mukana toimitettu lähetyslista. Tilaa verkossa osoitteessa https://www.posti.fi/palvelutverkossa/lahettaminen/#/palauta/lahetystunnus  alkuperäisellä lähetyskoodilla (JJFI….) helposti koodi, jolla voit palauttaa tuotteen haluamaasi automaattiin tai palvelupisteeseen. Voit toimittaa paketin myös Postin palvelupisteeseen, merkitse tällöin paketin päälle asiakaspalautuskoodi 607577. Jos mahdollista, aikaisempi osoitetarra kannattaa repiä irti tai sutata.

Palautusosoite:
Proxel Oy

Seenintie 3

40320 JYVÄSKYLÄ

Lunastamaton paketti

Paketteja säilytetään Postissa ja Matkahuollossa vähintään 7 päivää. Jos jätät paketin noutamatta, lähetetään se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Noutamattomista lähetyksistä emme palauta toimituskuluja.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostiin info@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksesta vastanneelle yritykselle.

Postiin ilmoituksen voi tehdä kotisivujen kautta 24/7 osoitteessa: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingoittunut-lahetys tai asiakaspalvelu henkilöasiakkaat puh. 0100-85160 (pvm/mpm) ma-pe 8-16. Yritysasiakkaat p. 0200 77000, ma-pe klo 9-15 (pvm/mpm), jonotus on maksullista.

Matkahuoltoon puh. 020 336 161, ma–pe klo 8–17 (Puhelun hinta on 0,084 €/min)             

Tuotereklamaatiot ja takuu

Jos tuote on viallinen tai ei ole tilauksen mukainen, tulee viipymättä olla yhteydessä sähköpostilla info@proxel.fi tai puhelimitse 0207 410 800. Saat toimintaohjeet asiakaspalvelustamme. Tuotteillamme on vähintään 6kk takuu. Noudatamme kuitenkin aina valmistajan antamaa takuuaikaa joka voi olla tätä pidempi ja vaihdella valmistajan mukaan. Takuu kattaa vain valmistus tai materiaalivian.

Lait ja säädökset

Toimintamme perustuu voimassa olevaan kuluttajansuojalakiin. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
ODR foorumi http://ec.europa.eu/odr.